Forum Konstruktor budowlany Strona Główna Konstruktor budowlany
Forum projektantów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ASD żelbet - numeracja wkładek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Autodesk Building Design, Revit, ASD
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piernik
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:33, 10 Mar 2014    Temat postu: ASD żelbet - numeracja wkładek

Załóżmy, że mam w widoku narysować kilka prętów o tym samym numerze. Niby nie ma problemu, bo wystarczy narysować jeden z nich, a następnie go skopiować tyle razy ile potrzeba. Wszystkie będą miały ten sam numer wkładki.

Ok, ale np. chcę narysować w widoku startery zbrojenia słupa w stopie. Jest słup o dużym przekroju i na jednej jego ściance pasuje dać aż trzy startery.

W widoku będzie to więc wyglądało tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tylko, że ten środkowy starter ma w widoku inny kształt niż dwa obok (bo przecież jest obrócony o 90 stopni względem osi Y)więc nie mogę po prostu skopiować pręta, żeby go uzyskać tylko muszę go narysować oddzielnie. No a jak rysuję go oddzielnie to z kolei nie da się mu nadać numeru wkładki takiego samego jak mają pozostałe startery, bo program nie pozwala na ręczne zmiany numerów wkładek. Chyba że o czymś nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piernik dnia Pon 20:36, 10 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciapek
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 510
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: spod Tater

PostWysłany: Pon 22:10, 10 Mar 2014    Temat postu:

Jest tak jak piszesz, tzn (też - o ile mi wiadomo) jak już wrysujesz "pręt w elewacji" to dwóm różnym kształtom nie można nadać tego samego numeru, nawet gdy jeden z opisów jest nieaktywny.
Ale zawsze możesz użyć "ślepego opisu" - rysujesz zwykłą linię i wstawiasz dla niej opis pręta - możesz użyć dowolnego numeru z dowolnym opisem. Przesunąć opis w odpowiednie miejsce nie problem.
Dla podstawowego opisu (aktywnego) startera parametrem "ilości" w opisie wymuszasz odpowiednią liczbę - no chyba że masz ten pręt w rozkładzie np w przekroju, to nie trzeba będzie nawet kantować.
pozdr


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piernik
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:20, 10 Mar 2014    Temat postu:

Ok, w takim razie wszystko jasne. Tak mam te pręty w przekroju i zliczam na podstawie przekroju więc jest ok. Natomiast w widoku podpiszę po prostu tylko jeden starter, a pozostałe będą wkładkami bez numerów. Dopiero zaczynam ogarniać stąd pytania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciapek
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 510
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: spod Tater

PostWysłany: Pon 22:30, 10 Mar 2014    Temat postu:

Wiadomo, że tak też może być. Zakładałem, że z jakichś powodów chcesz w elewacji opisać wszystkie startery i stąd problem.
pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Autodesk Building Design, Revit, ASD Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin