Forum Konstruktor budowlany Strona Główna Konstruktor budowlany
Forum projektantów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kurs Bocad

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Bocad
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
abyr
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:46, 17 Paź 2009    Temat postu: kurs Bocad

Witam,czy ktos moze mi doradzic apropo szkolenia Bocad?
-Czy warto isc na takie szkolenie, ktore w siedzibie Bocad trwa 4 dni?
-Duzo sie wyniesie z tego szkolenia czy tylko taki zarys o programie?
-Ile tak naprawde potrzeba czasu zeby opanowac ten program?
-I czy warto?(czy moze lepiej zajac sie Tekla?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ynio
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 959
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:09, 17 Paź 2009    Temat postu:

jeśli nie ma się stałego dostępu do Bocada to nie da sie nauczyć tego programu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jureko
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 9:13, 19 Paź 2009    Temat postu: Re: kurs Bocad

abyr napisał:
Witam,czy ktos moze mi doradzic apropo szkolenia Bocad?
-Czy warto isc na takie szkolenie, ktore w siedzibie Bocad trwa 4 dni?

no warto, inaczej się nie nauczysz. Ale jak nei bedziesz potem pracował to w zasadzie nie ma sensu.
Cytat:
-Duzo sie wyniesie z tego szkolenia czy tylko taki zarys o programie?

Podstawy, i tak będziesz lekko zielony Wink Dopiero po jakimś czasie się wdrożysz.
Cytat:
-Ile tak naprawde potrzeba czasu zeby opanowac ten program?

program opanujesz po np. większej konstrukcji. Im więcej spotkasz problemów po drodze tym szybciej. Najwazniejsze to poznać błędy i slabości i umieć je omijać Wink.
Cytat:
-I czy warto?(czy może lepiej zajac sie Tekla?)

a w jakim będziesz pracował/kupował?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
abyr
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:18, 19 Paź 2009    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź na wszystkie pytania Wink

Na stronie Bocada jest napisane, że udzielają pomocy,można konsultować problem.Czy to jest prawda czy tylko chwyt marketingowy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jureko
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:06, 19 Paź 2009    Temat postu:

abyr napisał:
Dziękuję za odpowiedź na wszystkie pytania Wink
Na stronie Bocada jest napisane, że udzielają pomocy,można konsultować problem.Czy to jest prawda czy tylko chwyt marketingowy?

no ale za serwis płacisz co miesiąc daninę.
W tym masz wsparcie techniczne oraz uaktualnienia programu (ze 4 na rok) mniej więcej co dwa lata nowa wersja.
Co do wsparcia serwisu to jest różnie, część problemów rozwiążą a część niestety nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
abyr
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:18, 19 Paź 2009    Temat postu:

problem jest taki ze chcialem rysunki do dyplomu zrobic,tyko ze jeszcz nie widzialem na oczy Bocada i sie zastanawiam czy dam rade,dlatego tak bardzo interesuje mnie to szkolenie i wsparcie serwisu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jureko
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:35, 19 Paź 2009    Temat postu:

abyr napisał:
problem jest taki ze chcialem rysunki do dyplomu zrobic,tyko ze jeszcz nie widzialem na oczy Bocada i sie zastanawiam czy dam rade,dlatego tak bardzo interesuje mnie to szkolenie i wsparcie serwisu.

Acha,
no nie wiem czy w takiej sytuacji to jest dobry pomysł. Do dyplomu to warto mieć rysunki ładne, tak żeby podobały się ludziom którzy czasem nie widzieli konstrukcji.
Żeby w bocadzie uzyskać wymuskane rysunki to trochę trzeba porzeźbić w cadzie. Można sobie zrobić taką 'bazę' którą później upiększysz w ładne spoiny cy cuś. Ale jak zrobisz sobie to w zwykłym 2d cadzie z jakąś nakładką to będzie i tak tylko na + do doświadczenia.
Konkludując, dla samego dyplomu nie pchałbym się szkolenia itp, chyba nie warto bo czasu Ci zejdzie a rezultat zanim bedzie dobry to trochę sie nameczysz. Niby mają jakiś konkurs odnośnie prac dyplomowych...ale nie ma wersji dla studentów chyba dalej więc nie wiem jak bś na tym bocadzie pracował.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
abyr
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:17, 19 Paź 2009    Temat postu:

Firma Bocad usostepnia program na 6 miesiecy dla studentow(za kazdy miesiac 100zl trzeba zaplacic)

To nie mozna wydrukowac prosto z rysunkow z Bocada tylko jeszcze przerabiac w cadzie?

Chcialbym zrobic w Bocadzie ale Twoja wiadomosc mnie zalamala Wink jednak na napisanie dyplomu mam semestr a nie dwa lata wiec boje sie wpakowac w cos czemu nie dam rady

Tak szczerze mozesz powiedziec ile Tobie zajelo opanowanie tego programu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez abyr dnia Pon 22:22, 19 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jureko
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 8:46, 20 Paź 2009    Temat postu:

abyr napisał:
Firma Bocad usostepnia program na 6 miesiecy dla studentow(za kazdy miesiac 100zl trzeba zaplacic)

łomatko, zdziercy.
Cytat:

To nie mozna wydrukowac prosto z rysunkow z Bocada tylko jeszcze przerabiac w cadzie?

Mozna, ale trzeba sobie zrobić tabelkę przeciez na rysunek itp. Szybciej jest to zrobić w cadzie, zwłaszcza jak się już ma gotową no i przede wszystkim może to już zrobić kto inny.
Cytat:

Chcialbym zrobic w Bocadzie ale Twoja wiadomosc mnie zalamala jednak na napisanie dyplomu mam semestr a nie dwa lata wiec boje sie wpakowac w cos czemu nie dam rady
Tak szczerze mozesz powiedziec ile Tobie zajelo opanowanie tego programu?

Wiesz, dać radę to dasz, młody umysł jest chłonny Wink, kwestia ogólnych kosztów (zanim dojdziesz czemu jest tak, a nie inaczej). Ja akurat po szkoleniu miałem jakiś tydzień czasu na wydanie ok 200ton stali, ale stosunkowo prostej. Natomiast takie bezproblemowe poruszanie się po programie to już jest proces. Kilka różnych obiektów, zależnie od stopnia skomplikowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
abyr
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:49, 20 Paź 2009    Temat postu:

mam jeszcze dwa pytania Wink

-czy istnieje jakis pordecznik do nauki Bocada?

-widze ze duzo wiesz o programie,wiec czy jest mozliwosc uzyskania od Ciebie "jakies" pomocy?Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jureko
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:54, 20 Paź 2009    Temat postu:

abyr napisał:
mam jeszcze dwa pytania Wink
-czy istnieje jakis pordecznik do nauki Bocada?
-widze ze duzo wiesz o programie,wiec czy jest mozliwosc uzyskania od Ciebie "jakies" pomocy?Wink

podręcznik istnieje, razem z programem chyba dają.
z pomocą nie ma problemu, w razie czego mogę również przeszkolić Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
abyr
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:17, 20 Paź 2009    Temat postu:

aha super ,dzieki Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
futrzakowa
Początkujący Forumowicz



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:21, 22 Lut 2012    Temat postu:

podręcznik który dają zawiera raczej podstawowe informacje...

co do jednego z pierwszych pytań na temat w ile można opanowac Bocada... faktycznie przy pierwszym większym projekcie opanujesz dużo... ale ja po 5ciu latach pracy z programem nadal uczę się w nim co raz to nowych rzeczy w zależności od projektu:-) i rodzaju konstrukcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tokkotai
Gość






PostWysłany: Pią 19:51, 24 Lut 2012    Temat postu:

abyr napisał:
mam jeszcze dwa pytania Wink

-czy istnieje jakis pordecznik do nauki Bocada?

-widze ze duzo wiesz o programie,wiec czy jest mozliwosc uzyskania od Ciebie "jakies" pomocy?Wink


Podstawy opanujesz robiąc tzw Samouczek, t.j. Serie filmików które w łopatologiczny sposób tłumaczą krok po kroku wszystkie poszczególne czynności potrzebne do zamodelowania konstrukcji.

Samouczek dostępny na stronce Bocada.

Jedyny problem jaki zauważyłem to że samouczek został zrobiony na wersji Bocad3D, a w większości biur prawdopodobnie znajdziesz wersje Bocad-Pro. Może hepldesk zrobi także wersje dla posiadaczy wersji Pro?


Do tego jest dostępny podręcznik użytkownika.


Ostatnio zmieniony przez tokkotai dnia Pią 19:53, 24 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Bocad Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin