Forum Konstruktor budowlany Strona Główna Konstruktor budowlany
Forum projektantów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Konstrukcje budowlane dla przedszkolaków
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Hyde Park
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrbu (Piotr Buśka)
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1018
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Warszawy

PostWysłany: Czw 14:51, 17 Wrz 2015    Temat postu: Konstrukcje budowlane dla przedszkolaków

Witam,
Mam zaprezentować nasz zawód dzieciom w zerówce.
Czym się zajmuje projektant konstrukcji itp.
Ma być ciekawie, nie nudno, tak by utrzymać uwagę przez parę minut.
Macie jakieś pomysły?Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ProjektK66
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 1778
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno

PostWysłany: Czw 19:33, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Komputer i prosty przykład z czym to się jej, jeśli dziecko zobaczy- aha
że ta wiedza przydaje się na co dzień - bardziej pewnie chłopców to będzie interesować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaverS
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1178
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubin

PostWysłany: Czw 19:45, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Coś z klocków DUPLO itp. pokazać poprzez zabawę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mk_
Aktywny Forumowicz



Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:47, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Tylko niech Kolega pamięta, że wśród małych słuchaczy może być przyszły minister infrastruktury albo premier... Przydałyby się teksty kreujące dobre tendencje w roli inżyniera budownictwa w procesie budowlanym Wink

A tak na poważnie to bez budowania z klocków prezentacja nie przejdzie ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaverS
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1178
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubin

PostWysłany: Czw 19:48, 17 Wrz 2015    Temat postu:

U mnie od klocków drewnianych sie zaczęło ..hehehehe ..dalej samo poszło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gln
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 515
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 20:39, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Może: zapytaj czy wiedzą dlaczego sufit nie leci im na głowy i wytłumacz przystępnie zasadę pracy stropu żelbetowego.

Dziecku można to prosto wyłożyć: zegnij ołówek i pokaż, które włókna są rozciągane, a które ściskane.

Następnie trzymaj ołówek pionowo jedną ręką, a drugą zginaj go na boki - analogia do wieżowca poddanego działaniu wiatru.

No i jakaś puenta, o inżynierze, który potrafi te zjawiska okiełznać, za pomocą matematyki - będzie brzmiało jak magia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilot
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 139
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:15, 17 Wrz 2015    Temat postu:

duża kartka A3 , linijki po 30cm i kolorowe kredki też mogą się przydać Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilot
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 139
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:26, 17 Wrz 2015    Temat postu:

można prosto opisać budowę budynku : to są ściany , to nazywa się strop to dach itp.
Ale najprościej na fotografiach pokazać pokrótce budowę budowli


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Parikon
Skokovis



Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 2109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:01, 17 Wrz 2015    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=_HDfSqa4IiU

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Parikon dnia Czw 23:01, 17 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrbu (Piotr Buśka)
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1018
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Warszawy

PostWysłany: Pią 6:39, 18 Wrz 2015    Temat postu:

Dzięki za wszystkie pomysły, czekam na kolejne Smile
Sprawa nie jest prosta. Jak przekazać małym dzieciom sedno zawodu projektanta konstrukcji. Nie ogólnie budowniczego, architekta itd. lecz właśnie projektanta konstrukcji. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
senmil
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 2714
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Północ

PostWysłany: Pią 7:00, 18 Wrz 2015    Temat postu:

W tym sek, że nasz zawód to inżynier budownictwa, a nie konstruktor i nie tylko konstrukcjami się zajmuje Smile. Drogi, mosty, obiekty inżynierskie, budynki itd.
Proste przykłady, jak to się dzieje, że wszystko stoi, możesz nawiązać do czasów zamierzchłych kiedy powstawały pierwsze sklepienia kolebkowe, piramidy. Jak "działa" budynek czyli jak przekazywane są siły i od czego pochodzą (wiatr, śnieg, wichura, huragan, trąba powietrzna, ciężar własny) i po kolei aż po fundament, bez którego nic nie będzie stać. Zawsze możesz też pokazać "szalone" wizje, które nie mają prawa stać, a stoją. Dla dzieci to np. krzywy domek w Sopocie czy odwrócony domek.
Tak jak koledzy piszą, bez klocków się nie da(!):
[link widoczny dla zalogowanych]
Możesz zorganizować konkurs z nagrodami (jakieś fajne linijki czy coś) i podzielić dzieciaki w grupy po 4-5 osób - niech mają za zadanie zbudować jak najwyższy wieżowiec czy najdłuższy most. Zależy ile w przedszkolu mają klocków Wink.

Dzieci w przedszkolu już zapewne są zaznajomione z grami komputerowymi 3D to możesz im pokazać model konstrukcji - tutaj kolorowa analiza naprężeń w płycie (do tego animacja z odniesieniem do nuuuudnych tabelek z wynikami) będzie jak znalazł. Była sobie taka gra Bridge Builder (czy jakoś tak) - budujesz most i przejeżdża po nim pociąg - też się nada.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Parikon
Skokovis



Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 2109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:38, 18 Wrz 2015    Temat postu:

Myślę, że @Piotrbu bardzo dobrze określił zawód, o którym chce opowiedzieć dzieciom. W języku polskim najlepszym określeniem na ten zawód jest PROJEKTANT KONSTRUKJI oraz w angielskim structural designer przy czym zasadniczo są nimi inżynierowie kierunku budownictwo (civil engineering) po II stopniu studiów wyższych.

Co do tej lekcji poglądowej. Wziąłbym dwie cegły ( najlepiej klinkierowe żeby nie brudzić) i deskę.
Cegły możesz rozsuwać tworząc różne schematy. Dzieci mogą na tym stawać. Możecie mierzyć ugięcia w zależności kto stanie. Jak postawisz Jasia z pierwszej ławki a potem Panią nauczycielkę to inne wyniki uzyskasz. Taka zabawa i rysowanie schematów na tablicy. Reakcje itp.
Oczywiście tuba w ręce i jakiś rysunek A0 oraz co najważniejsze biały kask projektanta. Wink

Najlepiej by było abyś wyglądał tak:



Chodzi o uśmiech oczywiście.

U mnie w szkole (miejscowość nie miasto) każda klasa (zero także) ma tablicę interaktywną i rzutnik. Myślę, że to już standard. Więc możesz im puścić ten filmik oczywiście tłumacząc co mówi lektor. Oto link.

https://www.youtube.com/watch?v=chl5_z-gkWg


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Parikon dnia Pią 12:54, 18 Wrz 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilot
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 139
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:16, 18 Wrz 2015    Temat postu:

może pokaż jak się obciążenia zbiera i jak powstają schematy statyczne .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilot
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 139
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:38, 25 Wrz 2015    Temat postu:

Mi się to kojarzy przede wszystkim z tym z czego się składa konstrukcja tj. elementy nośne, wykorzystywane materiały, rodzaje gruntów i to co się z nią/nimi dzieje podczas pracy/użytkowania.
Że są siły natury (śnieg, wiatr, temperatura) które okiełznał kiedyś człowiek wymyślając przed mini osłonę ; że pokonał grawitację wymyślając stropy; że ważny jest grunt, na którym się buduje.
Że człowiek ma zmiany w naturze i jego potrzeby rosną dlatego po każdej nieudanej budowli poprawia to czego wcześniej projektant nie przewidział, tj. dostosowuje budowlę do potrzeb i sytuacji.
Że potrzeba matką wynalazków, jak nie było co wymyślić to wymyślono zawód inżyniera który temat zna i pilnuje aby nie popełniać tych samych błędów w przyszłości.
A na koniec , że siły natury nie pozostają bez wpływu trwałość tego co człowiek sobie wymyśli i zrobi, bo są obecne cały czas i to że człowiek też na trwałość budowli wpływa, choć nie wiadomo jak bardzo Wink .

(to miało byś w formie opowiadania, ale słabo mi to wyszło Razz )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pilot dnia Pią 18:47, 25 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrbu (Piotr Buśka)
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1018
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Warszawy

PostWysłany: Śro 8:48, 14 Paź 2015    Temat postu:

Jeszcze raz dzięki za wszystkie pomysły.
Chociaż niektóre z nich MZ są zbyt ambitne jak dla 6-cio letnich dzieci. Wykresy momentów itp.Wink
Scenariusz powoli powstaje, poniżej szkic, głównych punktów:
- założyć biały kask i przynieść duży rulon arkuszy z rysunkami
- w tym rulonie:
* widok 3D budynku, może zdjęcie (najlepiej jakiś efektowny, wieżowiec, dość duże wrażenie robi Warsaw Spire)
* widok 3D konstrukcji budynku (pokazać elementy konstrukcyjne, stropy, słupy, trzon).
* może rysunek szalunkowy, rysunek zbrojeniowy (zrobić wrażenie gmatwaniną linii i opisów)
- pokazać jakieś materiały konstrukcyjne, z których zbudowany jest ten wieżowiec, kawałek betonu, kawałek pręta zbrojeniowego. Przy okazji pokazać szlaczki na prętach zbrojeniowych różnych gatunków? To może ich zainteresować.Wink
- pokazać na jednym z arkuszy plan wieżowca z klocków i zbudować go wg tego planu. Tutaj można by przemycić doświadczenie, że jeśli wieża ma szeroką podstawę to się nie przewraca, a jak jej nie ma to się przewraca itp.
- w międzyczasie oczywiście wyjaśnić pokrótce czym się zajmuje ów projektant konstrukcji budowlanych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Hyde Park Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin