Forum Konstruktor budowlany Strona Główna Konstruktor budowlany
Forum projektantów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dach czterospadowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Oddziaływania na konstrukcje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burczynski
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 520
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żary

PostWysłany: Czw 11:22, 06 Gru 2012    Temat postu:

adam_47

1. Kompatybilność pozwala np. zamodelować połączenie przegubowe płatwi z krokwią przy zachowaniu ciągłości poszczególnych elementów przechodzących przez węzeł połączeniowy.

2. z Wikipedii:

Mistrz - najwyższy stopień kształcenia zawodowego, o który mogą się ubiegać osoby posiadające:

tytuł czeladnika
6-letnie doświadczenie zawodowe
które ukończyły co najmniej szkołę zawodową

Po ukończeniu kursu pedagogicznego dla mistrzów instruktorów praktycznej nauki zawodu, mistrz ma prawo do szkolenia uczniów w zakładzie rzemieślniczym Egzaminy mistrzowskie przeprowadzają komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adam_47
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 1000
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:27, 06 Gru 2012    Temat postu:

@burczynski
ad 1. Dziękuję
ad2. I jak to się ma do mojego pytania, a konkretnie do odpowiedzialności na budowie, gdzie jest jego miejsce w procesie budowlanym ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adam_47 dnia Czw 11:28, 06 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MkJ
Gość






PostWysłany: Czw 12:42, 06 Gru 2012    Temat postu:

adam_47 napisał:
MkJ napisał:
i posiadający papiery mistrza ciesielstwa

Możesz powiedzieć co to takiego, bo jakoś sobie nie przypominam takiej funkcji w budownictwie.


Przemilczę twoje pytanie.... Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adam_47
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 1000
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:29, 06 Gru 2012    Temat postu:

Ależ oświeć mnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamyczek
Aktywny Forumowicz



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:21, 06 Gru 2012    Temat postu:

Panowie dacie już spokój...

Ale tego to nie rozumiem:
kontim86 napisał:
...spokojnie można poradzić sobie w 2D i unikamy dzięki temu konieczności tworzenia trudnych do wykonania połączeń.


Czy uważasz, że jeśli zamodelujesz dokładnie tą sama konstrukcję w 2D co 3D to połączenia będą prostsze do wykonania?!

Wyniki, a także połączenia, powinny być takie same (może obliczania w 3D niewiele dokładniejsze).
Moim zdaniem różnica polega tylko na tym, że modelowanie w 3D jest szybsze i wygodniejsze.
A to, że przed "wypluciem" wyników przez komputer powinno się wiedzieć jakich rezultatów się spodziewać, a następnie te wyniki sprawdzić to jest oczywiste i nikt tu z tym nie dyskutuje. Ale to dotyczy zarówno obliczeń za pomocą schematów 2D jak i 3D.

A jeśli chodzi o zrozumienie pracy konstrukcji, to często bywa tak, że bardzo pomocne jest przyjrzenie się wynikom dla całej konstrukcji (np. deformacjom).
W wielu przypadkach jest to wiele bardziej intuicyjne niż wyniki dla poszczególnych wyizolowanych elementów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kontim86
Forumowicz



Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Czw 16:41, 06 Gru 2012    Temat postu:

kamyczek napisał:


Czy uważasz, że jeśli zamodelujesz dokładnie tą sama konstrukcję w 2D co 3D to połączenia będą prostsze do wykonania?!



Może napiszę to inaczej, bo chyba trochę namieszałem w poście i zostałem źle zrozumiany. Mówiąc o połączeniu i łatwości wykonania miałem na myśli już sam etap realizacji.
Mam świadomość, że czy obliczamy model 2D lub 3D to geometrii i stopnia skomplikowania połączenia nie zmienimy.
Chodziło mi raczej o przyjmowane już na podstawie obliczeń rozwiązania konstrukcyjne i dlatego przytoczyłem przykład z zastosowaniem blachy prefabrykowanej dobieranej z uwagi na występujące siły.
Ja osobiście decyduje się na model 3D w momencie, gdy właśnie chcę zobaczyć jak zachowa się konstrukcja i jak przekazywane są siły. Bo dla typowych układów w więźbach drewnianych liczę "na szybko w 2D", żeby oszacować wielkość przekrojów z odpowiednim zapasem, właśnie z uwagi na nieodpowiedzialność wykonawców i ich niedostateczną wiedzę.

Generalnie jestem zwolennikiem modelowania w 3D, ale jak dla mnie dla typowych więźb dachowych, po prostu czasowo mi się to nie kalkuluje. Zbyt małe przełożenie zysku czasu z tytułu używania programu 3D a kosztami licencji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stanislove
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 1905
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 16:58, 06 Gru 2012    Temat postu:

kamyczek napisał:

A to, że przed "wypluciem" wyników przez komputer powinno się wiedzieć jakich rezultatów się spodziewać, a następnie te wyniki sprawdzić to jest oczywiste i nikt tu z tym nie dyskutuje. Ale to dotyczy zarówno obliczeń za pomocą schematów 2D jak i 3D.

A jeśli chodzi o zrozumienie pracy konstrukcji, to często bywa tak, że bardzo pomocne jest przyjrzenie się wynikom dla całej konstrukcji (np. deformacjom).
W wielu przypadkach jest to wiele bardziej intuicyjne niż wyniki dla poszczególnych wyizolowanych elementów.


Co do wytłuszczonego fragmentu - no właśnie problem polega na tym, że to nie jest oczywiste (dla większości).

A co do ostatniego akapitu - owszem zgadzam się, że oglądnięcie zachowania konstrukcji jako całości jest bardzo pouczające i bardzo pomaga w zrozumieniu konstrukcji. Ale tylko pod warunkiem, że jest ona dobrze (czyt. przez doświadczonego człowieka) - bo analizując błędny model można dojść do wniosków odwrotnych niż miało się wyciągnąć. No a cóż, aby stwierdzić, że model błędny trzeba mieć jako takie doświadczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 23:04, 06 Gru 2012    Temat postu:

Pardon,że trochę nie w temacie.
W odpowiedzi na któryś z rzędu post odnosnie niskiego poziomu studentów to ja się pod tym podpiszę ,jednak nie tylko problemem jest program nauczania.Moim zdaniem do największych (doświadczam tego na własnej skórze) jest brak chęci pomocy ze strony prowadzących -tych którzy prowadzą własne działalności badź gdzieś pracują i mają WIEDZĘ (ja nie mowię tutaj o rozwiązywaniu problemu za kogoś, a jedynie pomocy naprowadzeniu bądź potwierdzeniu :tak to robisz dobrze! )
Są albo zmęczeni, albo uważają cie za potencjalnego rywala zawodowego, albo wychodzą z założenia ,że jeżeli im przyszło ciężko to dlaczego mają pomóc innym.
I tutaj się tak zastanawiam co by było ,gdyby faktycznie przekazali trochę doświadczenia,jakie byłby tego konsekwencje.Może w końcu podniósłby się trochę
poziom młodego inżyniera.Bo jak na razie faktycznie jest źle.Nic tylko komputer
i modelowanie ,...
Może się teraz doszukuję,ale nawet obecnie wydawane książki są jakieś okrojone...
czasem wydaje mi się ,że są pisane przez ludzi ,którzy nie wychodzą z domu.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
irek89
Aktywny Forumowicz



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:15, 07 Gru 2012    Temat postu:

Zgadzam się z moim przedmówcą. Niestety sprawa wygląda tak, że duża część różnych "podręczników" jest przepisaną normą nieraz z bardzo ubogim komentarzem, który w przypadku dość "niewdzięcznych" eurokodów bardzo by się przydał osobie, która dopiero zdobywa podstawy rzemiosła. Ponadto bardzo mało mówi się na wykładach o rowiązaniach konstrukcyjnych i technologicznych bardziej skupiając się na skomplikowanych procedurach normowych (które no też są faktycznie potrzebne). Cała przekazywana wiedza jest "sucha" i bardzo okrojona ograniczona wręcz czasami do totalnego minimum. Jeśli ktoś nie zainteresuje się zagadnieniem nie doczyta nie poogląda rozwiązań czy to w literaturze czy w sieci to wszystko szybko ucieka i niewiele później w głowie zostaje (wiem niestety z własnego doświadczenia). Ponadto wszystko odbywa się na zasadzie byle szybko byle zdać- nie mówię że zawsze i wszędzie tak jest ale tak się z reguły do tego podchodzi. Współczesne narzędzia obliczeniowe są bardzo pomocne i ułatwiają naukę i projektowanie- temu się nie zaprzeczy, ale z drugiej strony pozwala to niekiedy na pójście na łatwiznę wykorzystując plik w mathcadzie czy excelu od kolegi i szybkie zrobienie projektu bez zastanawiania się co w nim jest. To co napisałem jest moim indywidualnym zdaniem i jeśli kogoś tym obraziłem to przepraszam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burczynski
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 520
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żary

PostWysłany: Pią 10:14, 07 Gru 2012    Temat postu:

Jednym z głównych powodów, choć nie jedynym, są stawki wynagrodzeń. Z reguły pensje są najmniejsze z dopuszczalnych przez prawo, szczególnie dla osób będących najniżej w hierarchii nauczycieli akademickich, czyli magistrów. Dorabianie na boku i myślenie przede wszystkim o własnym tyłku staje się przez to normą. Większość ludzi nie przepada za pracą wolontariusza, stąd sytuacja taka, a nie inna. Praca na uczelni w znacznej mierze służy osobom mającym własną działalność jako zabezpieczenie stałego źródła dochodu stosunkowo małym kosztem i pozwala uniknąć opłacania składek ZUS we własnym zakresie.

Dla porządku dodam, że to są stawki brutto, choć podatek jest liczony nieco korzystniej, niż dla ogółu pracowników w Polsce (50% koszty uzyskania przychodu).

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil F
Początkujący Forumowicz



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:11, 07 Gru 2012    Temat postu:

Rozłożę konstrukcje na schematy 2D.

Napisałem też maila do intersoftu, mają Rame 3d z licencją studencką, więc trzeba skorzystać z takiej możliwości. Patrzyłem demo programu, interfejs jest dosyć intuicyjny jest też kilka samouczków do nauki. Spróbuję się nauczyć modelowania 3d, na pewno mi sie to przyda.

Bede mial od razu porownanie wyników z 2d i 3d, zobacze co wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
irek89
Aktywny Forumowicz



Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:07, 07 Gru 2012    Temat postu:

Kamil F napisał:
Rozłożę konstrukcje na schematy 2D.


Bede mial od razu porownanie wyników z 2d i 3d, zobacze co wyjdzie.

o i bardzo mądrze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KAM
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 913
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:13, 07 Gru 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest usprawiedliwienie czy wymowka? ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stanislove
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 1905
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 7:07, 08 Gru 2012    Temat postu:

burczynski napisał:

Dla porządku dodam, że to są stawki brutto, choć podatek jest liczony nieco korzystniej, niż dla ogółu pracowników w Polsce (50% koszty uzyskania przychodu).


Nie dla każdego, Nie od całości dochodów. A asystent zarabiający tyle co baba na kasie w Biedronce to jest żenada na skalę światową.

Rozwinął bym temat żałosności edukacji w tym kraju, ale już za daleko odbiegamy od tematu Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burczynski
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 520
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żary

PostWysłany: Sob 12:38, 08 Gru 2012    Temat postu:

@KAM
Ani usprawiedliwienie, ani wymówka. Po prostu chłodne przedstawienie kluczowej (choć nie jedyne) przyczyny złego stanu rzeczy. Mając takie wynagrodzenie człowiek nie przykłada się zbytnio do pracy na uczelni i myśli jakby tu dorobić na boku. Powoduje to, iż budowlańcy na uczelniach albo w większym stopniu myślą o własnym tyłku, robią uprawnienia i z braku czasu i siły nie angażują się zbytnio w pracę naukowo-dydaktyczną, albo też poświęcają się robieniu kariery naukowej (doktorat, habilitacja), co w naszych realiach najczęściej oznacza zagłębianie się w tematykę niepotrzebną studentowi w praktyce. W jednym i drugim przypadku cierpi student.

Nie ma cudów - jeśli ktoś wymaga dydaktyki na wysokim poziomie, z odpowiednio wyważoną dozą teorii i praktyki, to musi kosztować. A tak mamy oficjalne udawanie, że jest dobrze, choć jak wiadomo dobrze nie jest.

Nie chcę ciągnąć tego tematu dalej, bo to nie ten wątek. Na zakończenie tylko napiszę - bardzo cenię wolontariuszy we wszystkich dziedzinach życia ludzkiego, ale nie zgadzam się na potępianie kogokolwiek za to, że nie chce pracować na wysokim poziomie za pół darmo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez burczynski dnia Sob 12:39, 08 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Oddziaływania na konstrukcje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin