Forum Konstruktor budowlany Strona Główna Konstruktor budowlany
Forum projektantów
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Deregulacjia - uwagi do rozprządzenia nieuwzględnione
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Uprawnienia, certyfikaty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Klinkier
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 410
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:37, 26 Wrz 2014    Temat postu:

quad napisał:
W mojej ocenie jeżeli nie idzie podać definicji tych specjalności wynika z tego, że specjalności te są w dużym stopniu tożsame


Zatem podważamy sens rozdziału konstrukcji od architektury, czyli w zasadzie dualizm specjalności oraz osób obecnych przy projektowaniu - inżyniera budownictwa oraz architekta Wink

Cytat:
Podział na specjalność architektoniczna i konstrukcyjno-budowlaną jest tym czym byłby podział specjalności instalacyjnej sanitarnej na: instalacyjną wody, instalacyjna kanalizacji, instalacyjną wentylacji itd...


Niech mnie poprawią koledzy od instalacji, jeśli się mylę, ale projektant inżynier-instalator nie ma rozdziału na osobne uprawnienia do sporządzania projektu w specjalności wodnej, kanalizacyjnej, wentylacyjnej i grzewczej - ma chyba po prostu upr. do proj. w zakresie instalacji, prawda? Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Klinkier dnia Pią 17:40, 26 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quad
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: POM/BO/xxxx/01

PostWysłany: Pią 20:04, 26 Wrz 2014    Temat postu:

Klinkier napisał:

Niech mnie poprawią koledzy od instalacji, jeśli się mylę, ale projektant inżynier-instalator nie ma rozdziału na osobne uprawnienia do sporządzania projektu w specjalności wodnej, kanalizacyjnej, wentylacyjnej i grzewczej - ma chyba po prostu upr. do proj. w zakresie instalacji, prawda? Wink


Prawda.

Dlaczego zatem inżynier budownictwa ma ograniczone do konstrukcji Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PeterJoseph
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 20:45, 26 Wrz 2014    Temat postu:

"PS. W nowym Inżynierze Budownictwa prezes mówi, że Ministerstwo nigdy nie odpowiedziało na pisma w sprawie projektu rozporządzenia. "

Wg mojej wiedzy jakikolwiek urząd w Polsce na najgłupsze pytanie ma chyba nawet ustawowy obowiązek odpowiedzieć.

Ciekawe co też będzie wpisywane w zakresie uprawnień - bo tutaj jest już tylko ograniczenie do konstrukcji przy uprawnieniach bez ograniczeń, znowu jakby pominięta została część "budowlane" z nazwy uprawnień.

A Żbik to chyba czyta to forum, dlatego dodatkowo ograniczył ograniczone.

Jeszcze jedno - zgodnie z PB aktualnym - tylko Minister do spraw budownictwa może zmieniać ograniczenie uprawnień. A że PSL jest ugodowy i elastyczny, może sie okazać że P. Żbik jest wieczny, że jest najlepszym możliwym fachowcem na właściwym miejscu. Nieobiektywnie patrząc - trudno odmówić mu skuteczności. Może PIIB by z nim negocjowało zatrudnienie na swojego lobbystę, oczywiście wypłata uzależniona od osiągniętych wyników.

Także cel ułatwienia dostępu do zawodu architektom został osiągnięty. Oczywiście kosztem innych, bo przecież rynek nagle sie nie powiększył.

Co do osób z ograniczonymi architektonicznymi - to może nieoficjalnie pogadać w lokalnej Izbie? Wywieszali wyniki egzaminów, więc może nie jest to tajne przez poufne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PeterJoseph
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 22:48, 26 Wrz 2014    Temat postu:

Jeszcze jedno - badaczem prawa nie jestem. Zasiadłem jednak sobie, gdyż pamietałem jak Koledzy pisaliście o nowych zasadach uzyskiwania pozwolenia na budowę.

Dotarłem do projektu z kwietnia, nie sprawdzałem czy się tam coś zmieniło potem.
Co wyczytałem.

Jest projekt budowlany zawierający - projekt urbanistyczno-architektoniczny (zakres opracowywany przede wszystkim przez architekta - przecież urbaniści nie mają już izby więc ich uprawnienia są w zasadzie honorowe) oraz projekt techniczny - ma zawierać m.in. ciekawie sformułowy zapis "określenie funkcji, formy i konstrukcji obiektu budowlanego", charakterystykę energetyczną i ekologiczną, niezbędne rozwiązania techniczne (kto to określa co jest niezbędne? - chyba projektant) i jeszcze parę punktów.
Projektant składa oświadczenie o kompletności projektu budowlanego i sporządzeniu z przepisami i zasadami wiedzy technicznej.

W następnym punkcie jest już, że organ przechowuje projekt urbanistyczno-architektoniczny przez cały okres istnienia obiektu.

w art. 244 mamy, że do wniosku dołącza się projekt urbanistyczno-architektoniczny.
w art. 245 "Organ administracji architektoniczno-budowlanejpo otrzymaniu wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę sprawdza:
1) prawidłowość i kompletność wniosku;
2) kompletność projektu urbanistyczno-architektonicznego i sporządzenie go przez osobę uprawnioną;
3) zgodność projektu urbanistyczno-architektonicznego z przepisami powszechnie obowiązującymi, w tym z ustaleniami planu miejscowego, albo miejscowych przepisów urbanistycznych, jeżeli obowiązują na działce budowlanej;
4) zgodność projektu urbanistyczno-architektonicznego z przyrzeczeniem inwestycyjnym albo decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach, jeżeli były wydane;
5) prawidłowość określenia w projekcie urbanistyczno-architektonicznym obszaru oddziaływania obiektu"

Także tak jak już wcześniej pisał ktoś - chyba P. Bielak - tylko architekt do projektu urban.-arch. I to pełny. Będą mieli pełne ręce roboty, morzu potrzeb a ich tylko ok. 10 000 szt. na całą Polskę.

dywagując - w sumie określić funkcję, formę i konstrukcję w projekcie technicznym może sobie każdy, szczególnie jeśli nie ma wymogu podpisu przez osobę uprawnioną - przecież projektu technicznego nikt nie sprawdza, nigdzie nie idzie do urzędu. Chyba, że się coś zawali...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mich4l
Forumowicz



Dołączył: 26 Sie 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:31, 27 Wrz 2014    Temat postu:

Myślę, że określenie "niezbędne rozwiązania techniczne" nie tyczy się konstrukcji. Raczej chodzi o określenie założeń jakie musi spełnić budynek pod projektowaną technologię (użytkową) budynku. Np. w przypadku budynków inwentarskich wentylacja itp.

Konstrukcji tyczy się dopiero punkt:
"wskazanie etapów budowy, po których zrealizowaniu należy dokonać odbioru robót przez sprawdzającego,"
Tutaj etapy budowy pozostaną określone w drodze rozporządzenia.

Ewidentnie Żbik zmierza ku temu, aby po kawałeczku wyłączać inżynierów budownictwa z etapu projektowania. Chce nas zepchnąć wszystkich na budowy. A gdy to nastąpi wciśnie jeszcze architektów do kierowania robotami architektonicznymi czymkolwiek one są.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PeterJoseph
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 11:15, 27 Wrz 2014    Temat postu:

"Konstrukcji tyczy się dopiero punkt:
"wskazanie etapów budowy, po których zrealizowaniu należy dokonać odbioru robót przez sprawdzającego," "

skoro zostaną wskazane w rozporządzeniu (kiedy? i gdzie?) to by przepisać to nie potrzebna do tego wiedza techniczna i uprawnienia. Skoro jest to narzucone, to w którym momencie potrzebne są uprawnienia by zdecydować o czymkolwiek jeśli jest to zapisane w prawie - np. będzie zapisane "odbiorowi podlegają zbrojenie i betonowanie elementów konstrukcyjnych, elementy stalowe powyżej 12 m rozpiętości i 6 m wysokości, konstrukcje drewniane i stalowe przed ich zabudową, murowe przed tynkowaniem" i co tam jeszcze wymyślą. I gdzie tu potrzebna wiedza techniczna, jak formułke przepisac wystarczy z rozporządzenia? I do tego w projekcie technicznym którego wykonanie nie będzie wymagało posiadania uprawnień (kto tego będzie wymagał? i w którym momencie?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quad
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: POM/BO/xxxx/01

PostWysłany: Sob 13:33, 27 Wrz 2014    Temat postu:

Ten cały kodeks budowlany to jakaś lipa Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaverS
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 1178
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubin

PostWysłany: Sob 15:14, 27 Wrz 2014    Temat postu:

kodeks to bedzie jedna MEGA deregulacja i stracimy na tym najbardziej ...zobaczycie ..bo ze Zbikiem i zagrodą to przewidziałem Wink że nie przejdzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Parikon
Skokovis



Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 2109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:41, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Wszystkie te gatki szmatki o architektach i inżynierach budownictwa to tylko gmatwanie ludziom ( nie ludziowi) w głowach. Prawo mamy jakie mamy i zgodnie z tym prawem zawód architekta jest oddzielony od zawodu inżyniera.
Architekt to projektant w budownictwie a inżynier to wykonawca w budownictwie.
Architekt=projektant a i inżynier= kierownik budowy lub prac.
Życie nie lubi pustki
projektant ->projekt->wykonawca czyli inżynier
Ponieważ zawód projektanta jak i kierownika prac lub budowy podzielono prawnie to znaczy że nie są tożsame.
Chcesz być architektem w swojej specjalności to masz zdobyć odpowiednie uprawnienia do projektowania. Chcesz być inżynierem w swojej specjalności to masz mieć prawo do wykonywania.
Jakiś dziarski łeb to wymyślił, że ten co projektuje niekoniecznie umie to wykonać Wink.

Czy w budownictwie projektujemy budynki budowle lub obiekty małej architektury? Nie. Projektujemy proces budowlany i zatwierdzamy projekt tego procesu w odpowiednim organie.

I to jest zawód projektanta procesu budowlanego który to zawód jest samodzielną funkcją techniczną w budownictwie. Wykonywanie tego zawodu jak i zawodu kierownika budowy jak i robót budowlanych są w ustawie przydzielone grupie osób które posiadają prawo jego wykonywania a to prawo nazywa się uprawnieniami budowlanymi.

Projekt procesu budowlanego to projekt budowlany
Kierownik budowy to kierownik wykonywania obiektu budowlanego
Kierownik robót budowlanych to kierownik robót nie związanych z procesem budowy.
Budowa to proces konstruowania obiektu a nie wykonywania wykopu.
Czyli brakuje jeszcze jednego zawodu kierownika procesu budowlanego. Ten zawód nazywa się zawodem projekt menadżera czyli kierownika całego projektu budowlanego.
Projekt budowlany dotyczy całego zamierzenia budowlanego.

Zawód projektanta procesu budowlanego można wykonywać tylko w zakresie posiadanych specjalności.
Pieczę nad należytym wykonywanie tego zawodu powierza się samorządowi tego zawodu i polega ona na prawie nadawania uprawnień z tym zawodem związanych.

Ograniczam się teraz tylko do zawodu projektanta.

Prawo budowlane zakłada istnienie samorządu projektantów którego organy to organy dwóch samorządów.

Ścieżka nadawania uprawnień zgodna z POlskim prawem to:

1. Konstytucja zezwala na utworzenie samorządu reprezentującego zawód zaufania publicznego i sprawujący piecze na wykonywaniem tego zawodu w granicach interesu publicznego i dla jego dobra. Niewątpliwie takim zawodem jest projektant budownictwa.
2. Zabroniono wykonywania tego zawodu w ustawie PB i przydzielono prawo jego wykonywania grupie osób posiadających uprawnienia budowlane.
3. W ustawie uznano, że ten zawód można wykonywać w zakresie posiadanych specjalności. W razie gdy brakuje nam specjalności należy współtworzyć projekt budowlany z osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia, których nam brakuje.
4.Prawo nadawania uprawnień przydzielono samorządowi a nie rządowi.
5. Żeby nadać uprawnienia samorząd musi ustalić zakres prac projektowych jakie przynależą danej specjalności.
6 Ideą specjalności jest uzyskanie w toku wykonywania pracy efektu tej pracy. W naszym przypadku jest to projekt budowlany.
7 Samorząd nadaje uprawnienia i w tych uprawnieniach zgodnie z art. 13 prawa budowlanego określa zakres prac przynależnych danemu uprawnieniu które z założenia można otrzymać tylko w jednej specjalności.
Każda osoba może zdobyć kilka specjalności.
8 Samorząd nadaje nam uprawnienia nieograniczone w specjalności lub ograniczone.
Na podstawie ustawy uprawnienia nieograniczone zezwalają na sprawdzanie i projektowanie a ograniczone tylko na projektowanie w specjalności.
9. Już z ustawy wynika, że osoba posiadająca uprawnienia ograniczone nigdy nie wykona projektu o bardziej skomplikowanej konstrukcji bez kontroli, sprawdzenia osoby posiadającej uprawnienia nieograniczone.
10 Mister w rozporządzeniu może podać sposób ograniczania uprawnień budowlanych. To dla mnie oznacza że w rozporządzeniu może uwolnić niektóre projekty budowlane od udziału osób posiadających uprawnienia budowlane.

Czyli:
Obiekty w zabudowie zagrodowej nie wymagają udziału osób posiadających uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej i instalacyjnej Wink

W taki sposób ograniczył zakres uprawnień tych dwóch specjalności.

Wszytko jest zgodne z konstytucją.

Architekt ma prawo zdobyć spec k-b bez możliwości sprawdzania w tej specjalności a inżynier prawo zdobyć spec architektoniczną bez możliwości sprawdzania o ile taka możliwość jest w ustawie zapisana.

Architekt to potoczne określenia specjalności architektonicznej a nie pan projektu budowlanego. Panem projektu jest ten co zapewnił udział w projekcie innych osób lub co sam zdobył komplet uprawnień czyli projektant bez określonej specjalności.
Projektant pełniący nadzór autorski to osoba w danej chwili wezwana na budowę w związku z autorstwem rysunku wg którego wykonujemy obiekt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roman
Forumowicz



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bardo

PostWysłany: Pon 14:08, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Czy ktoś widział POROZUMIENIE MNiSW do wydania Rozporządzenia w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wynikajace z art. 16 Ustawy Prawo budowlane?

Nie mogę znaleść na stronie RCL i na żadnej innej.

Czy aby czasem żbikulec nie czekając na takie uzgodnienie ze strony MNiSW nie dał do podpisu Minister Bieńkowskiej stawiając MNiSW przed faktem dokonanym. Dobrze by było znaleźć takowe i sprawdzić datę Porozumienia. Powiem szczerze - podejrzewam, że byłby do tego zdolny, gdyż osobiście uważam, że nie ma za grosz honoru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzia-dzio
Doświadczony Forumowicz



Dołączył: 11 Paź 2013
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:51, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Wrzucili uwagi i odpowiedzi do rozporządzenia

[link widoczny dla zalogowanych]

Może się przydać przy kolejnych bataliach.

Bezczelne jest stanowisko izby adwokackiej dotyczące "zagrody" chyba jakiś działacz IARP im to pisał...


Temat nadużycia władzy Żbika trzeba drążyć może go odwołają chociaż marne to pocieszenie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Parikon
Skokovis



Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 2109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:26, 29 Wrz 2014    Temat postu:

roman napisał:
Czy ktoś widział POROZUMIENIE MNiSW do wydania Rozporządzenia w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wynikajace z art. 16 Ustawy Prawo budowlane?

Nie mogę znaleść na stronie RCL i na żadnej innej.

Czy aby czasem żbikulec nie czekając na takie uzgodnienie ze strony MNiSW nie dał do podpisu Minister Bieńkowskiej stawiając MNiSW przed faktem dokonanym. Dobrze by było znaleźć takowe i sprawdzić datę Porozumienia. Powiem szczerze - podejrzewam, że byłby do tego zdolny, gdyż osobiście uważam, że nie ma za grosz honoru.


Nie było napisane, że porozumienie ma być na piśmie. "Uprawnienia budowlane" do podpisania się pod projektem miała minister E. Bieńkowska i to ona jest odpowiedzialna za treść rozporządzenia. Minister edukacji jak na razie rwetesu z tym związanego nie podniosła co oznacza, że do takiego porozumienia doszło.
Żbik sporządził projekt. Jakość w jaki to zrobił świadczy o Żbiku. Szczególnie 4 odpowiedzi A B C Wink. Projekt został uzgodniony i podpisany przez upoważnionego projektanta. Obowiązuje z dniem ogłoszenia. Jedyne co to można złożyć skargę konstytucyjną jeśli ten zatwierdzony projekt zwany rozporządzeniem ogranicza czyjeś prawa, których nie ograniczono mu ustawowo.

Rozporządzenia- akt normatywny wydany na podstawie szczegółowego upoważnienia w ustawie w celu jej wykonania.
Każdy ma prawo wyboru zawodu i jego wykonywania. Wyjątek stanowi ustawa.
Przepisy konstytucji stosuje się bezpośrednio. Tzn tworzą z ustawami i rozporządzeniami obowiązujące w Polsce prawo. Nie stosuje się przepisów konstytucji dopiero po odpowiednim wyroku trybunału. Wyrok trybunału uspokaja brykający rząd lub sejm jak wydają akty prawne omijając konstytucję.

Minister określi w rozporządzenie sposób ograniczania zakresu uprawnień budowlanych. Żeby ograniczyć zakres uprawnień budowlanych muszą istnieć uprawnienia budowlane w zakresie, który minister ograniczy.
Uprawnienia budowlane istnieją wtedy gdy ktoś je wyda. A wydać takie uprawnienia może odpowiedni organ samorządu którym są organy samorządu zawodowego architektów i samorządu zawodowego inżynierów.

Uprawnienia można dostać do pełnienia funkcji projektanta lub do pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych. Posiadanie tych uprawnień daje prawo wykonywania dalszych funkcji zależnych od uprawnień głównych.

Uprawnienia budowlane do projektowania można dostać tylko w specjalności.
Uprawnienia budowlane można więc tylko otrzymać w jakimś zakresie.

Każdy ma prawo wyboru zawodu i jego wykonywania. Wyjątek stanowi ustawa. Ustawa PB stanowi, że zawód wykonawcy projektu budowlanego i realizującego projekt budowlany jest możliwy do wykonywania tylko dla osób posiadających stosowny papier zwany uprawnienia budowlane w którym określono specjalność ewentualnie specjalizacji oraz zakres prac projektowych objętych tym dokumentem w przypadku uprawnień do projektowania lub robót budowlanych w przypadku uprawnień do kierowania robotami budowlanymi.

Samorząd zawodowy a dokładnie jego komisja kwalifikacyjna ma prawo i obowiązek określić w w uprawnieniach zakres prac projektowych przynależnych danej specjalności którą wymieniono w prawie budowlanym.
To jest moja 1 teza

Ustawa zabrała prawo wykonywania zawodu i nadała prawo nadawania uprawnień z wykonywaniem tego zawodu związanych. Tym uprawnionym nie jest minister.
To jest moja 2 teza

Samorząd nie może też ograniczyć uprawnień do projektowania w danej specjalności.
To jest moja 3 teza
Ograniczyć prawo wykonywania zawodu można w ustawie. Samorząd ma prawo nadać uprawnienia nieograniczone w danej specjalności lub ograniczone. Zależy to tak naprawdę tylko od posiadania dyplomu I stopnia lub II stopnia. Natomiast nie ma prawa ograniczyć uprawnień ograniczonych do jakiegoś zakresu prac. Ograniczenie jest zawarte w ustawie i nie zezwala na sprawdzanie projektów budowlanych, które zawierają w sobie określone obiekty budowlane. W naszym przypadku jest to coś większego od domu jednorodzinnego o prostej konstrukcji.

Prawo podawania kierunków odpowiednich i pokrewnych w rozporządzeniu uważam za niezgodne z konstytucyjnym ograniczaniem dostępu do zawodu w ustawie
To jest moja 4 teza
Minister mógłby na przykład zabrać prawo do uzyskania specjalności pokrewnej inżynierom kierunku budownictwo albo inżynierom kierunku architektura.
Dlatego Niemcy kierunki zawodowe tzw fachrichtung podają w ustawach.

Minister ma prawo pilnowania aby samorządy się nie panoszyły i może określić sposób ograniczania zakresu uprawnień samorządu projektantów poprzez wywalenie ich z jakiegoś typu projektów budowlanych. Czyli uwolnić zawód dla innych obywateli. Uwolnić czyli być zgodnym z konstytucją. Może nawet wskazać tych obywateli. Np pozwolić mistrzom murarskim na składanie projektów budowlanych dotyczących np garaży do 30 m2 powierzchni .

To jest moja 5 teza.

Szukam tylko ludzi którzy podważą moje tezy, a jak nie podważą to od 1997 zostałem pozbawiony prawa zdobycia specjalności architektonicznej ograniczonej po odbyciu odpowiedniej praktyki co dawało by mi prawo tworzenia projektów w tej specjalności bez możliwości sprawdzania innych projektów w tej specjalności. Taką możliwość mieliby tylko ludzie z tytułem mgr inż architekt.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Parikon dnia Pon 15:27, 29 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roman
Forumowicz



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bardo

PostWysłany: Pon 15:59, 29 Wrz 2014    Temat postu:

@Parikon

OK. Lecz par. 130.3. Rozporządzenia w sprawie „Zasad techniki prawodawczej”.
stanowi:
"Jeżeli rozporządzenie jest wydawane w porozumieniu
z innym organem, na oryginalnym egzemplarzu
rozporządzenia zamieszcza się podpis organu wydającego
rozporządzenie oraz podpis organu, w porozumieniu
z którym jest ono wydawane. Podpisu organu,
w porozumieniu z którym rozporządzenie jest wydawane,
nie zamieszcza się w tekście"

Na wszelki wypadek wydzwaniam w tej sprawie do MNiSW. Narazie po kilku przekierowaniach nie mogę dodzwonić się do osoby właściwej.
Wolałbym ten podpis na orginale Rozporzadzenia zobaczyć na własne oczy najlepiej z datą podpisu i na stronie RCL.

Kto wie może żbikulca tak przycisneło te vacatio legis, że popełnił błąd który mógłby go wiele kosztować. Wolę sprawdzić niż wierzyć na słowo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roman
Forumowicz



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bardo

PostWysłany: Pon 16:06, 29 Wrz 2014    Temat postu:

@dzia-dzio

Dzięki. Faktycznie Izba Adwokacka realizuje właśnie podobną politykę w stosunku do choćby ludzi którzy pokończyli Prawo i Administrację więc co się im dziwić. Najlepiej to jak jazda na wrotkach będzie wymagała karty wrotkarza.

Taka moja propozycja na sąsiednim temacie:
Temu Panu Dziekujemy - akcja - przyjąć dymisje Janusza Żbika

http://www.konstruktorbudowlany.fora.pl/uprawnienia-certyfikaty,26/temu-panu-dziekujemy-akcja-przyjac-dymisje-janusza-zbika,8187.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Parikon
Skokovis



Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 2109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:43, 29 Wrz 2014    Temat postu:

roman napisał:
@Parikon

OK. Lecz par. 130.3. Rozporządzenia w sprawie „Zasad techniki prawodawczej”.
stanowi:
"Jeżeli rozporządzenie jest wydawane w porozumieniu
z innym organem, na oryginalnym egzemplarzu
rozporządzenia zamieszcza się podpis organu wydającego
rozporządzenie oraz podpis organu, w porozumieniu
z którym jest ono wydawane. Podpisu organu,
w porozumieniu z którym rozporządzenie jest wydawane,
nie zamieszcza się w tekście"

Na wszelki wypadek wydzwaniam w tej sprawie do MNiSW. Narazie po kilku przekierowaniach nie mogę dodzwonić się do osoby właściwej.
Wolałbym ten podpis na orginale Rozporzadzenia zobaczyć na własne oczy najlepiej z datą podpisu i na stronie RCL.

Kto wie może żbikulca tak przycisneło te vacatio legis, że popełnił błąd który mógłby go wiele kosztować. Wolę sprawdzić niż wierzyć na słowo.


Zakładam, że osoba uprawniona do ogłaszania tekstu rozporządzenia czyli ta pani która podpisała to elektronicznie podała w tekście całą treść oryginalnego rozporządzenia. Jeśli więc wskazujesz przepis, który mówi że ma być tam podpis dwóch osób lub podpis jednej ale ta jedna miała oświadczyć że porozumiała się z tą drugą, a tak nie jest w tekście ogłoszonym to masz prawo przyjąć że tak nie jest. Chyba że zakładamy ze osoba uprawniona do ogłoszenia tekstu coś nie przepisała Wink.
Nie potrzebujesz więc pytać czy tak jest.
Masz prawo oświadczyć, że tak nie jest.

Tutaj jest, że podpisu drugiego ministra nie zamieszcza się w tekście (przypuszczam że ogłoszonym).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Parikon dnia Pon 16:51, 29 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Konstruktor budowlany Strona Główna -> Uprawnienia, certyfikaty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 9 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin